tag:blogger.com,1999:blog-5612821390073445279.post4324188920847566843..comments2022-04-10T05:32:30.963+02:00Comments on Michael Perukangas: Äänilevyn sosiologiaaAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/15881434012680120971noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-5612821390073445279.post-38997733130481452682011-09-16T09:36:10.399+02:002011-09-16T09:36:10.399+02:00Kiinnostavaa. Jotakuinkin kaikilla muilla musiikin...Kiinnostavaa. Jotakuinkin kaikilla muilla musiikin alueillahan klassikkolevytykset myyvät varsin hyvin. Ehkä klasaripuolella kompensoidaan esittäjien tuoreudella sitä, että säveltäjien suhteen vaaditaan miltei nekrofiilisen tiukasti sitä, että herra (tai rouva) on kuollut?<br /><br />Uusien tulkintojen vaikeuteen vaikuttaa tietysti sekin, että joskus barokin jälkimainingeissa sovittamisen taide sysättiin (lähestulkoon) romukoppaan, ja sekä salien jälkikaikuisa akustiikka että esityskokoonpanojen suuruus vaikeuttavat hienovaraisella rytmisellä ilmaisulla pelailua.<br /><br />Mutta en ole aikoihin juurikaan kuunnellut Bachin ja Stravinskin välisenä aikana tehtyä musiikkia, en uusina enkä vanhoina tulkintoina, joten voin puhua ihan täydellistä läpiä päähäni.jPekkahttp://www.yrttimaa.net/Bloginoreply@blogger.com