Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

3.9.2007

Offisiellt: Michael Perukangas er osloboere

I lørdag har jeg fätt fødselsnumret mitt og er offisiellt en osloboere. Desverre kan jeg ikke stemme i det her kommune- og bydelsvalget; för å kunne gjøre slikt, borde jeg har registrert meg føre den første juni.

Oslossa kusti polkee lauantaisinkin, ja sain tiedon siitä, että olen taas henkilö. Sain norjalaisen henkilötunnuksen, mikä tarkoittaa sitä, että olen oikeutettu esimerkiksi kirjastokorttiin, verokorttiin, pankkitiliin ja puhelinliittymään. Ensi maanantain kunnallis- ja kaupunginosavaaleihin en valitettavasti ehdi mukaan; minun olisi pitänyt kirjoittautua oslolaiseksi jo ennen kesäkuun alkua.

Kunnallisvaaliraportti seuraa tällä sivulla myöhemmin.

Ei kommentteja: