Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

10.8.2010

Ehdokas David Hietamies, kansan ääni

MINÄ OLEN DAVID HIETAMIES, KANSAN ÄÄNI. LAUSUTAAN "DAVID". KANSALLA ON VAIN YKSI MIELIPIDE JA SE ON MINUN, DAVIDIN. MUITA MIELIPITEITÄ EI TARVITA. NIIDEN ESITTÄJÄT JOUTAVAT SAMAAN PAIKKAAN NIIDEN BEGHAMEIDEN JA MUIDEN SUOMALAISEN GIRUGGI-HOIDON VÄÄRINKÄYTTÄJIEN KANSSA. INARINJÄRVEN POHJAAN.

MINUN KANSALLANI ON VAIN ÄÄNI JA SE ON MINUN, DAVIDIN. KUULIN KERRAN BUSSIPYSÄKILLÄ KUN YKSI MIES HUUSI AIKA KOVAA YHDELLE TOISELLE ETTÄ MUSTALAISET V**N SUOMESTA. MENKÄÄ EDES TÖIHIN.

Työ ei kuitenkaan ole vittu, herra Hietamies. Jos olisitte aitoperussuomalaisena fennomaanien henkinen perillinen, olisitte aloittanut suomalaistamisen omasta nimestänne.

Minun kaltaisistani puun- ja muunhalaajasivareista ei kannata välittää. Eikä kommareista. Kerran tosin eräs mies oli hyökätä kimppuuni kun jaoin vaalimainoksia Maununnevan K-marketilla silloin puolivuotiaan poikani kanssa. Hän nimittäin oli ainakin teoissaan sitä mieltä, että maansa myyvien kommareiden poikien sietää olla mieluummin orpoja yhteiskunnan elättejä kuin joutua homosivariuden indoktrinoimaksi jo isän...öh...maidostaan.

Ei, se ei ollut se sama mies, joka oli valmis toimittamaan minut mustalaisena takaisin Intiaan. Ehkä hän näki, että olen tosiaankin romanijuurta. Lisäksi minulla on juuria ainakin Venäjällä - nehän ovat ne pahimmat - Saksassa - nekin polttivat Lapin, mutta ai niin, Hitler tuli sieltä - ja Italiassa - nehän ovat laiskoja kuin makaronit. Miksi muuksi sitä voisikaan tulla kun syö makaronia? Miksi muuksi voisikaan tulla mies, jonka äidin sukunimi on Malino ja isänäidinisän puolelta hän olisi voinut olla von Guten. Eli ryssä lahtarimakaronisnobi perkele. Ja vielä sakupelle. Seppo Räty on sanonut, että Saksa on paska maa.

Valitan, herra Deivid Hietamies. Ja pyydän anteeksi sitä, että olin tässä välissä muutaman vuoden nauttimassa norjalaisen avokätisestä maahanmuuttopolitiikasta ja sosiaaliturvasta. Enpä ollut sitten ollut kuluttamassa suomalaisen yhteiskunnan sosiaaliturvaa. Maassa, joka tuottaa sinun autoosi löpöä ja kotiisi lämmitysöljyä, kotiisi, jota todennäköisemmin uhkaavat sen päälle ukkosmyrskyllä kaatuvat puut kuin mullahien masinoimat muslimiterroristit. Mutta mr. Deivid, ei se maahanmuuttajana olo ollut mitenkään herkkua. Edes valkoiselle miehelle. Edes Norjassa, jossa syntyperäisiä mamuja on muistaakseni noin kahdeksankertaisesti Suomeen verrattuna. Kun saunoissa ei voinut heittää löylyä, kaupoista ei saanut ruisleipää eikä päiväkodeissa saanut lämmintä ruokaa, oli se yhtä helvettiä.

Pyydän anteeksi sinulta, David, jos olen loukannut sinua. Ennen kaikkea pyydän sinulta anteeksi omaa olemassaoloani.

David Hietamies on keksitty nimi, ja mahdolliset yhtymäkohdat todellisuuteen ovat sattumaa.

Ei kommentteja: