Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

18.3.2012

Urheilu yhdistää ja erottaa

Lakkasin tilaamasta yhtä monien suosikkijalkapallojoukkueeni West Hamin Facebook-sivujen päivitystä kun sinne oli linkattu videota tappelusta Millwallia vastaan. En siedä sellaista, tappelua tai sen lietsontaa. Jos urheilu erottaa, pystyttää raja-aitoja ja vahvistaa aikaisempia kielteisiä sidoksia, sanoudun sellaisesta irti. Minun urheiluni yhdistää, antaa elämyksiä ja jutunjuurta. Minulle West Ham on iloinen asia, vaikka se joskus häviääkin. Viime vuosina itse asiassa melkein aina.

Minulle on jokunen itselleni aikaisemmin täysin tuntematon ihminen tullut tekemään tikusta asiaa nähdessään minun kantavan Porin Ässien kaulaliinaa. Ilahtuneina, vaikka yksi kannattaisikin Jyppiä. Suomessa West Hamin ja Millwallinkin kannattajat kuuluisivat samaan puolueeseen. Jalkapallopuolueeseen. Onneksi sentään täällä yleensä jalkapallo mielletään osaksi elämää, ei päinvastoin.

Ei kommentteja: