Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

5.3.2012

Juokse töihin!

...tai töistä kotiin!

Olin Vallilassa töissä, Teollisuuskadulla parikymppisenä. Asuin tuolloin Kannelmäessä, ja joskus tuolloin juoksin parhaan silloisen työkaverini Ension kanssa kotimatkoja Keskuspuiston läpi. Yleensä hän, sitkeä reilut 5-kymppinen ukko, tapasi jättää minut kuin sen kuuluisan kakan tikkuun Pirkkolan ylämäessä. En kuitenkaan tästä masentunut. Pitääkin sitten mennä vuoteen 2004 kun juoksin työmatkojani seuraavan kerran. Tuolloin asuin Munkkivuoressa, ja päivitin keikkatöinä Helsingin ammattikorkeakoulu Stadian - nykyisen Metropolian - kulttuuri- ja palvelualojen opintorekisterit. Oikeastaan ne ovat pitkälti luomuksiani. Tuolloin menin Vanhaankaupunkin joko Pikku Huopalahden, Ruskeasuon ja Pasilan läpi tai sitten suoraan Hakamäentietä.

Nyt olen elvyttänyt perinteen, Porvoossa. Työmatkani on noin kolme kilometriä, ja kuljen sen muuten tavallisesti pyöräilemällä. Nyt olen juossut matkan pariin kertaan. Aamulla työmatkan juokseminen antaa työpäivään lentävän lähdön, edellyttäen että pääsee suihkuun juoksemisen jälkeen. Suosittelen lämpimästi! Juostessa saa huvin ja hyödyn samassa paketissa! Koko yleinen vireystila paranee, ja mieli lepää matkalla töihin tuulettuessa!

Ei kommentteja: