Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

14.10.2012

Autoton valtuutettu kuntauudistusten Suomessa

Otin projektikseni ottaa koko uusi kotikuntani, Porvoo, haltuuni, jotta katsoisin oikeutetuksi väittää edustavani kotikaupunkiani valtuutettuna. Aloitin tämän projektin pikkuisen jo viime kesän puolella, ja jatkoin sitä tänä kesänä. Tarkoitukseni oli kiertää pyöräillen kaikki Porvoon kylät.

Joudun pyytämään kuntalaisilta anteeksi, sillä projekti jäi kesken. En ole vielä käynyt esimerkiksi Pellingissä, Emäsalossa, Tolkkisissa, Kialassa, Mustijoella, kummassakaan Karjalaiskylässä, Kallolassa,Teissalassa, Anttilassa, Kråkössä, Kulloossa tai Ali-Vekkoskella. Voi olla joitakin muitakin  kyliä, mutta se ei ole minun vikani, ettei niitä näy kartoissani. Pyydän tätä anteeksi. Ostan tarkemman kartan, jos sellaisia on saatavilla.

Sen sijaan seuraavissa kylissä käymisestäni on olemassa jopa todisteet:











 


Ensi kesänä matkani porvoolaiskyliin jatkuu. Ja juohevammin se jatkuu, jos saan jostakin hankittua vielä vähän vauhdikkaamman menopelin. Koska ei minulla ole varaa sellaista ostaa, en voi tätäkään valitettavasti luvata. On toisaalta hyväkin, että omalla kotiseudullaan jää löytöjä vielä löydettäviksi. Sitä ennen, joudun pyytämään anteeksi sitä, että en taida valitettavasti päästä ihan joka paikkaan, vaikka valtuutettuna minun varmaankin pitäisi. Minulla ei ole autoa, eikä Porvoossa ole kattavaa joukkoliikennettä, mutta lupaan siltikin edustaa koko Porvoota parhaani mukaan. Yhä haasteellisemmaksi tämä toki käy, jos Porvoo laajenee tästäkin. Sitä odotellessa, yritän ottaa kotiseutuni haltuun mahdollisimman hyvin.


Ei kommentteja: