Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

28.11.2011

Mies tulee keittiöapulaisestakin muttei keittiöpsykologisoimalla

Psykologi Tony Dunderfeldtin mielestä ihmissuhteet ajautuvat haaksirikkoon liiallisen tasa-arvon myötä. Tasa-arvon, jossa miehet "eivät uskalla olla miehiä". Tämä siis sanottu sillä samalla asiantuntemuksella, joka on lanseerannut siivousfirmaan ihmissuhde-ajokortin (jos joku ei tiedä, niin eräässä siivousfirmassa aiemmin käytössä olleet hymypassit korvattiin taannoin Dunderfeltin häkellyttävällä innovaatiolla, ihmissuhdeajokorteilla).

Olen kuullut, että jotkut naiset haluavat marjanpoimijan sijasta miehen. No, minä poimin marjani mieluiten pakastimesta. Sellainen kykkiminen ei sovi skoliootikolle. Säästän naiset siis katselemasta quasimodoja metsissä omalta kohdaltani.

Kun näitä kriteeristöjä nyt kerran keräillään, niin ei sikspäkin nauttiminen poissulje ulkoista sikspäkkiä. Voin vahvistaa tämän omasta kokemuksestani. Olut on ihan hyvä urheilujuoma, tosin vasta urheilun jälkeen ja penkkiurheilukäyttöön rajoitettavaksi.

Sen sijaan polkupyörien korjaamista en rohkaisisi teitä, arvon naiset, valtuuttamaan minulle. Jos nimittäin haluatte sen vielä joskus nähdä ehjänä. Autoista puhumattakaan. Niille en osaa muuta tehdä kuin työntää. Tosin maineeni miehenä on kiirinyt jo maamme rajojen yli; kerran Norjassa kaksi naista pysäytti minut ja pyysi minua katsomaan autoaan. Minulla taitaisi siis olla huutavampi tarve autolla-ajokortille kuin ihmissuhdeajokortille...

Kerran tässä kuitenkin pääsi sattumaan vahinko. Lampun kanssa. Sellaisen sain sentään kattoon, ensin tuijoteltuani avopuolisoni kanssa (joka on nainen) kattoa nelisen kuukautta, sitten kun tuli niin pimeää etten enää nähnyt kattoa jota tuijotella, ostin lampun. Sitten kun olin tuijotellut lamppua pari viikkoa, jotenkin se sinne kattoon lennähti.

Minä asettaisin kyllä naiselle rajat. Vähän rajaa niiden kriteeristöjen laatimiselle! Tai mikäs siinä, tiedän oikein hyvin, että en ole mikään Jumalan lahja naissukupuolelle. Ei minun tarvitse. Hyvin on tämäkin tavara mennyt kaupaksi, tämän hepin ympärillä. Minä nimittäin tiedän rajani, aina siitä lähtien kun isäni työpaikka kävi 70-luvulla Tiedä rajasi -kampanjaa.

Ei ottanut Tony yhtään sitäkään huomioon, että ei mies implikoi välttämättä naista. Jotkut miehet nimittäin sattuvat tykkäämään miehistä.

Dunderfeltin akateemisesta löydöksestä tehdyn jutun voi lukea klikkaamalla otsikkoa.

Ei kommentteja: