Koska Etelä-Suomen linjaliikenne on sitä mieltä, että on matkustavaisen vastuulla, jos ilmoitetut aikataulu- ja laituritiedot eivät pidä paikkaansa, julkistan nyt yksityisen palautteeni. Jos julkisen liikenteen oikeasti halutaan olevan kilpailukykyinen vaihtoehto yksityisautoilulle, käsityksen palvelun laadusta on oltava hyvä.
Etelä-Suomen Linjaliikenteeltä saamani palautteen mukaan Porvoon linja-autoasemalta lähti aikataulun mukaisesti auto lentoasemalle. Tämä näkemys ei ole yhtäpitävä oman kokemukseni kanssa, ainakaan sellaista ei lähtenyt siltä laiturilta, jolta sellaisen piti lähteä, eikä myöskään sen viereiseltä laiturilta, joka on toiseksi luonnollisin vaihtoehto.
Pahoittelut voi laittaa puolestani vaikka Mariaanien hautaan.
Etelä-Suomen Linjaliikenne
Valitus 2.10.2011
Tarkoituksenani oli kuljettaa Norjassa, äitinsä kanssa asuva 3-vuotias poikani, joka oli tapaamassa minua Porvoossa, Helsinki-Vantaan lentokentällä odottavalle äidilleen, jotta hän voisi palata äitinsä kanssa jo varatulla lennolla ensisijaiseen kotiinsa Osloon. Aikataulun mukaan linja-auton lentokentälle piti lähteä Porvoosta 16.10 sunnuntaina 2.10 laiturilta 3. Kun laiturille 3 saapui noin klo 16.05 linja-auto Loviisasta, menin tarkistamaan sen kuljettajalta, meneekö se kenties lentoasemalle. Kysyin kuljettajalta seuraavin sanoin: ”meneekö tämä lentoasemalle”, mihin kuljettaja vastasi ”ei”. Auto lähti aikataulun mukaisesti laiturilta 3 kello 16.10, todennäköisesti lentoasemalle.
Kuljettajalle esittämäni kysymyksen sanamuodon voi vahvistaa paikalla ollut avopuolisoni, joka pidempään Porvoossa asuneena katsoi, että oletettavasti laiturilta 3 kello 16.10 lähtenyt auto kuitenkin oli lähtenyt lentoasemalle. En nähdäkseni voi olla vastuussa siitä, että kuljettaja ei ymmärtänyt kysymystäni, jonka tarkoitus oli selvittää, pääsisikö kyseisellä autolla lentoasemalle, saatikka joutua kärsimään tilanteesta.
Kun kello oli 16.26, eikä paikalle ollut tullut muita busseja, jouduin ottamaan taksin omalla kustannuksellani, koska pojan myöhästymisestä kuljetuksestaan olisi seurannut minulle kohtuuttoman kallis ja muutenkin hankala tilanne. Taksikuljetus oli minulle, ajokortittomalle henkilölle, ainoa vaihtoehto.
Edellytän, että Etelä-Suomen Linjaliikenne korvaa minulle täysimääräisesti vähintään taksikuljetuksen (80,20 €) ja linja-auton lipun hinnan välisen erotuksen. Toimitan tarvittaessa tositteeksi taksikuitin, missä tapauksessa edellytän myös postituskulujen korvaamista, sillä käytössäni ei ole skanneria.
2 kommenttia:
Lähetithän tuon reklamaation suoraan yhtiöönkin?
Toki lähetin, ja koska siellä ei ollut valmiuksia korvauksiin, ei edes selvitykseen syistä miksi en heidän mielestään ollut oikeutettu korvauksiin, katsoin tarpeelliseksi julkaista palautteeni.
Lähetä kommentti