Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

2.11.2012

On vanhempieni vika...

... että osaan arvostaa luontoa. Että rakastan musiikkia, urheilua, eläimiä ja kirjallisuutta, siis jopa sitä viimeistä, vaikka näin ei kaiken järjen mukaan olisikaan pitänyt tapahtua, vaikka kumpikaan ei ole edes ylioppilas. Tuomittuja olivat siis he jo.

Osaan arvostaa myös koulutusta, jo toisessa sukupolvessa. Vanhempani siksi että jäivät sitä paitsi, minä siksi, että olen saanut sitä. Väärässä olimme me. Katso nyt, Saul, mitä minusta on tullut: ajoittaisesta työttömyydestä kärsivä akateeminen osastonsihteeri, jolle Uusimaa-lehden laskun maksaminen ja käytettyjen suksien hankkiminen ovat toisensa poissulkevat vaihtoehdot.

Terveyttäkin osaan arvostaa, ja kiitän sitä luojaani, johon en usko, että olen tähän mennessä ollut täysin terve. Lienee tarpeellista tarkentaa, että ruumiillisesti. Äidistäni en tätä samaa voi sanoa, hänet rikkoi synnynnäisten ainesten kelvottomuus sekä lukuiset sairaudet, jotka siihen tuulenpesään tarttuivat niin ettei hän nähnyt edes 45 vuotta. Niin että osaan kyllä arvostaa terveyttä, omaa terveyttäni. Kaiken järjen mukaan minun kohtaloni pitäisi olla sama kuin venäläismiehillä, dokaan itseni viisissä kymmenissä, mutta sitä iloa en aio antaa sinulle, Saul, että todistaisin sinulle omakohtaisesti sosioekonomiset terveyserot. Oletko Saul kuullut niistä? Niin että terve vaan sinullekin Saul.

Sitä en tiedä, johtuuko se, että en osaa arvostaa rahan hankkimista - kai se vissiin on se syy, että se on kiertänyt minut kaukaa - siitä, että vanhempanikaan eivät siitä niin paljoa perusta. Ehkä johtuu, ehkä ei. Ehkä minä johdun vanhemmistani, ehkä en. Varmuuden vuoksi lienee kuitenkin varminta pyytää anteeksi olemassaoloani.

Katso, sinä, lukija, nyt, minä Saul on sanonut. Katso ihmistä. Ecce homo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012110216280513_uu.shtml

Jos tulevaisuuspuolue Kokoomuksen tulevaisuus riippuu Kokoomusnuorista, toivon, että tulevaisuuspuolueella ei ole tulevaisuutta. Sano nyt sinäkin Kataisen Jyrki edes jotain.

Ei kommentteja: